Drobečková navigace

Úvodní stránka > Aktuality

Aktuality


rect4335-4.png

Dokončena generální oprava plátna v kině

Velký sál kulturního domu s nainstalovanou novou projekční plochouOprava plátna kina Sebranice byla financována z individuální dotace, kterou poskytla Obec Sebranice (www.sebranice.cz) ve výši 3.000 Kč (třitisícícekorun). 

Nový povrch plátna je o rozměrech 600x300 cm. Plocha je neodrazivá, bavlněná, bezešvá tkanina s velmi slabou vrstvou ochranného nátěru z PVC. Plocha je lehčí, pevnější a netvoří se nechtěné vady obrazu z projektoru, které byly způsobeny vadnou projekční plochou.

Těšíme se na Vaši návštěvu 

 

Velký sál kulturního domu s nainstalovanou novou projekční plochouVíce informací naleznete na:

fb-art.jpg  Twitter_bird_logo_2012.svg.png 


Autor: Kino Sebranice Publikováno 11. 3. 2016 14:44
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Česká cesta

JB47ece7_ruzi2-833x538.jpgDokumentární esej Česká cesta popisuje příběh československé ekonomické transformace 90. let, zejména pak proslulé metody kupónové privatizace, která byla jádrem i jakýmsi vývěsním štítem tohoto procesu. Ekonomická transformace se odehrála v období, které zakládalo novou českou a slovenskou státnost, byla tak na jedné straně prezentována jako klíč k přerodu totalitně řízené společnosti ve společnost demokratickou, na straně druhé jí pak veřejnost chápala jako proces nového přerozdělení majetku - od státu k lidem.

 


Autor: Kino Sebranice Publikováno 8. 3. 2016 21:46
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

OBECNÁ ŠKOLA PO REKONSTRUKCI

Omaxresdefault[1].jpgriginální dárek dostane 28. března k osmdesátým narozeninám herec a scénárista Zdeněk Svěrák. Devadesát kin, z toho čtyřicet tuzemských, nasadí pro slavnostní projekce slavný snímek Obecná škola, který měl premiéru v srpnu 1991 a jen v kinech ho vidělo přes milion diváků, u televizí pak dodnes v početných reprízách bezpočet. Na nové, digitálně obnovené podobě pracoval režisér Jan Svěrák s dalšími kolegy tajně od loňského podzimu. Jak prozradil jubilantův syn webu idnes.cz, nejde jen o rutinní digitální remastering, což je u režiséra filmu legitimní. „Na rozdíl od restaurování si můžeme dovolit i drobné zásahy jako stabilizovat jízdy či ubrat zrnění v podexponovaných záběrech.“ 

Volba padla na široce oblíbenou Obecnou školu z jednoduchého důvodu, šlo o první film, který společně otec a syn Svěrákové natočili, obsahuje řadu autobiografických prvků z dětství svého scénáristy a v neposlední řadě byl nominovaný na Oscara (Českého lva ještě získat nemohl, protože tuzemské výroční ceny se udělují až od roku 1993). Uživatelé Facebooku si mohou přečíst podrobnější informace na profilu komunity Obecná škola k narozeninám Zdeňkovi Svěrákovi.

 


Autor: Kino Sebranice Publikováno 28. 2. 2016 21:04
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Nejhorším filmem roku je Padesát odstínů šedi. "Porno pro mamky" dominovalo Zlatým malinám

9e777d3f335fb492f60784b1665e_base_optimal.jpgFilmovou anticenu Zlatou malinu za nejhorší snímek roku získal film Padesát odstínů šedi. Porota v Los Angeles v sobotu večer dále rozhodla, že tato filmová adaptace úspěšného erotického románu má také nejhorší scénář a nejhorší herecký mužský i ženský výkon v podání Jamieho Dornana a Dakoty Johnsonové. Zlaté maliny se již po 36. rozdávaly den před udílením hollywoodských Oscarů. Z dalších Zlatých malin například anticena pro nejhoršího herce ve vedlejší roli připadla Eddiemu Redmayneovi za výkon ve sci-fi filmu Jupiter vychází. Nejhorší herečkou ve vedlejší roli byla v uplynulém roce podle účastníků hlasování Kaley Cuocoza pojetí role ve snímku Alvin a Chipmunkové: Čiperná jízda.


Autor: Kino Sebranice Publikováno 28. 2. 2016 20:56
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Cabaret Ponrepo popáté, tentokrát V MANÉŽI

Dalším vydáním Cabaretu Ponrepo, který proběhne 3. března 2016 v manéži kavárny Ponrepo, chceme vzdát hold veškerým formám živého umění, které si na nic nehrají, ale riskují před diváky vše – včetně trapnosti, pádu a pískotu davu. To jsou veličiny, které v nás rezonují, a proto Vám předložíme barevný vějíř nabitý komikou, akrobacií, drezurou a všelijakými čísly, při kterých nebudeme riskovat pouze svou dobrou pověst.
Dobrovolnický soubor Cabaretu Ponrepo zve také umělce z řad diváků, aby svým umem – lehce i těžce bizarním – přispěli do kabaretně-cirkusové estrády, která se na Vás počátkem jara chystá.


Autor: Kino Sebranice Publikováno 28. 2. 2016 20:54
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Na Ponrepo minidyzajn i s dětmi

Pro děti je na minidyzajnu, který proběhne v sobotu 20.února v kavárně a kině Ponrepo, připraven pestrý program. O něj se postarají filmoví klauni z Ponrepo dětem. Od dvou a od půl páté mají přichystané pohádkové pásmo přímo v kinosále a k tomu klauniádu. Lunaparkem filmových vynálezů provedou návštěvníky na slovo vzatí oborníci – bratři Lumièrové. Děti si v následující dílně budou vyrábět vlastní krátké animované filmy a dospělí je tak mohou zanechat ve světě filmu a plně se věnovat nákupu dyzajnových kousků. Více se dozvíte na facebooku.


Autor: Kino Sebranice Publikováno 28. 2. 2016 20:54
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Ceny britské filmové akademie - BAFTA 2016

NEJLEPŠÍ FILM
Sázka na nejistotu
Most špionů
REVENANT Zmrtvýchvstání
Carol
Spotlight

NEJLEPŠÍ HEREČKA
Brie Larson - Room
Saoirse Ronan - Brooklyn
Cate Blanchett - Carol
Alicia Vikander - Dánská dívka
Maggie Smith - The Lady in the Van

NEJLEPŠÍ HEREC
Leonardo DiCaprio - REVENANT Zmrtvýchvstání
Eddie Redmayne - Dánská dívka
Michael Fassbender - Steve Jobs
Matt Damon - Marťan
Bryan Cranston - Trumbo

NEJLEPŠÍ HEREČKA VE VEDLEJŠÍ ROLI
Kate Winslet - Steve Jobs
Alicia Vikander - Ex Machina
Rooney Mara - Carol
Jennifer Jason Leigh - Osm hrozných
Julie Walters - Brooklyn

NEJLEPŠÍ HEREC VE VEDLEJŠÍ ROLI
Benicio Del Toro - Sicario: Nájemný vrah
Christian Bale - Sázka na nejistotu
Idris Elba - Beasts of No Nation
Mark Ruffalo - Spotlight
Mark Rylance - Most špionů

NEJLEPŠÍ BRITSKÝ FILM
45 let
Amy
Brooklyn
Dánská dívka
Ex Machina
Humr

NEJLEPŠÍ NEANGLICKY MLUVENÝ FILM
The Assassin
Vyšší moc
Theeb
Timbuktu
Divoké historky

NEJLEPŠÍ DOKUMENT
Amy
Cartel Land
He Named Me Malala
Listen to Me Marlon
Sherpa

NEJLEPŠÍ ANIMOVANÝ FILM
V hlavě
Mimoni
Ovečka Shaun ve filmu

NEJLEPŠÍ REŽIE
Sázka na nejistotu - Adam McKay
Most špionů - Steven Spielberg
Carol - Todd Haynes
Marťan - Ridley Scott
REVENANT Zmrtvýchvstání - Alejandro G. Inarritu

NEJLEPŠÍ KAMERA
Most špionů - Janusz Kaminski
Carol - Ed Lachman
Šílený Max: Zběsilá cesta - John Seale
REVENANT Zmrtvýchvstání - Emmanuel Lubezki
Sicario: Nájemný vrah - Roger Deakins

NEJLEPŠÍ PŮVODNÍ HUDBA

Most špionů - Thomas Newman
Osm hrozných - Ennio Morricone
REVENANT Zmrtvýchvstání - Ryuichi Sakamoto, Carsten Nicolai
Sicario: Nájemný vrah - Jóhann Jóhannsson
Star Wars: Síla se probouzí - John Williams

NEJLEPŠÍ BRITSKÝ DEBUT
Alex Garland (režie) - Ex Machina
Debbie Tucker Green (scénář/režie) - Second Coming
Naji Abu Nowar (scénář/režie) Rupert Lloyd (producent) - Theeb
Sean McAllister (režie/producent), Eelhum Shakerifar (Producer) - A Syrian Love Story
Stephen Fingleton (scénář/režie) - The Survivalist

NEJLEPŠÍ PŮVODNÍ SCÉNÁŘ
Most špionů - Matthew Charman, Ethan Coen, Joel Coen
Ex Machina - Alex Garland
Osm hrozných - Quentin Tarantino
V hlavě - Josh Cooley, Pete Docter, Meg LeFauve
Spotlight - Tom McCarthy, Josh Singer

NEJLEPŠÍ ADAPTOVANÝ SCÉNÁŘ
Sázka na nejistotu - Adam McKay, Charles Randolph
Brooklyn - Nick Hornby
Carol - Phyllis Nagy
Room - Emma Donoghue
Steve Jobs - Aaron Sorkin

NEJLEPŠÍ STŘIH
Sázka na nejistotu - Hank Corwin
Most špionů - Michael Kahn
Šílený Max: Zběsilá cesta - Margaret Sixel
Marťan - Pietro Scalia
REVENANT Zmrtvýchvstání - Stephen Mirrione

NEJLEPŠÍ VÝPRAVA
Most špionů
Carol
Šílený Max: Zběsilá cesta
Marťan
Star Wars: Síla se probouzí

NEJLEPŠÍ KOSTÝMY
Brooklyn
Carol
Popelka
Dánská dívka
Šílený Max: Zběsilá cesta

NEJLEPŠÍ MAKE-UP A VLASOVÁ STYLISTIKA
Brooklyn
Carol
Dánská dívka
Šílený Max: Zběsilá cesta
REVENANT Zmrtvýchvstání

NEJLEPŠÍ ZVUK
Most špionů
Šílený Max: Zběsilá cesta
Marťan
REVENANT Zmrtvýchvstání
Star Wars: Síla se probouzí

NEJLEPŠÍ VIZUÁLNÍ EFEKTY
Ant-Man
Ex Machina
Šílený Max: Zběsilá cesta
Marťan
Star Wars: Síla se probouzí


Autor: Kino Sebranice Publikováno 25. 2. 2016 14:24
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Cinema Czech 2016 – den druhý

Druhým dnem dnes pokračoval seminář Cinema Czech 2016 věnovaný nejmodernějším technologiím v oboru digitálního standardu DCI. Dnešek byl věnován otázce letních kin, vybavení kin sedačkami, projekčním plochám, rezervačním a vstupenkovým systémům a také velmi důležitým servisním smlouvám…

Na našem e-zinu jsme se letním kinům věnovali již řadu let a jsme přesvědčeni, že i když se jedná o omezený druh kulturního zařízení vzhledem ke klimatickým podmínkám, jde o velmi důležitá a divácky vyhledávaná kulturní zařízení. Jednotlivý integrátoři, ALTEI, AV MEDIA, Dcinema a Xreme Cinemas, představili svoje řešení.

Společnosti ALTEI a AV MEDIA seznámily přítomné s možností redigitalizace stálého kina a využití starého DCI projektoru na trvalé umístění v letním kině. Miloš Tourek z AV MEDIA připomněl tuto operaci v Klatovech, kde do stálého kina Šumava byl zakoupen nový projekční set se 4K rozlišením a původní 2K projekční set byl přesunut do nově zbudovaného letního kina. Z pronájmů projekční techniky byl představen projekt letního kina Riviera v Brně.

Richard Jejkal z ALTEI pro změnu představil letní kino ve Vlašimi, kam byl odkoupen použitý projektor Sony 4K z jednoho většího kina. A zároveň dvě letní kina na Smíchovském břehu Vltavy v Praze, Výletní kino a Prague Beach, kam se projekční sety každoročně zapůjčují.

Barco_DP4K-60L_Projektor.jpg

Kliknutím na obrázek se vám v novém okně spustí představení nejvýkonnějšího laserového projektoru Barco DP4K-60L přímo v projekční kabině CineStaru na Černém Mostě.

Vlajkovou lodí mezi letními kiny integrátorské společnosti ALTEI je pak letní kino v Jablonci nad Nisou, kam se přenáší na letní měsíce projekční technika ze stálého jabloneckého kina Junior a navíc je letní kino vybaveno vlastním 7.1 zvukovým systémem. Reprosoustavy JBL jsou v kině instalovány nastálo a musí odolávat jak klimatickým podmínkám, tak i potenciálním zlodějům. Reprosoustavy jsou instalovány v bezpečnostních klecích a napojeny na pult centrální ochrany. To se již vyplatilo, neboť byly zaznamenány již dva pokusy o jejich odcizení.

V Jablonci se musel vyřešit problém s dynamickým filmovým zvukem, který překračoval protihlukové limity. Integrátor použil vlastní modulační procesor ALTEI Trans Cinema vycházející ze systému pro televizní vysílání, kde se již nyní i ze zákona upravuje dynamická křivka reprodukovaného zvuku, a kompresory dbx proti vysokému akustickému tlaku. Dynamické špičky ruchů a hudby u akčních scén jsou stahovány zhruba na úroveň hlasitosti dialogů.

Ještě loni zákonné úpravy nastavovaly striktní hygienické normy, které po 22. hodině večerní v podstatě znemožňovaly v rezidenčních obytných částech jakoukoliv produkci na veřejných prostranstvích. Jak přítomné ale informoval předseda představenstva APK, Ondřej Šír, od 1. prosince 2015 je ale v platnosti nová zákonná úprava, která mění definici, při které hlasový projev fyzické osoby, zvuk z produkce hudby provozované ve venkovním prostoru a tedy i audiovizuální produkce ve venkovním prostoru nejsou považovány za hluk.

Zástupce společnosti Kinoexport přišel na seminář prezentovat svůj vlastní nový výrobní závod na výrobu sedadel pro všechna možná kulturní a veřejná zařízení. K této velké investici za 80 miliónů korun firmu donutily zkušenosti s některými subdodavateli, kteří nestíhali dodávat svoje zboží v dohodnutých termínech. S vlastní výrobou lze realizovat zakázku v termínu jen několika málo týdnů.

Sesterskou společnost integrátora Dcinema, D-stage, představil Michal Němec. Společnost se zaměřuje na projektování a realizaci multifunkčních zařízení, která mohou fungovat i jako kino. Jde o ideální řešení pro starší kulturní domy a například i sokolovny či orlovny na menších městech, kde se nevyplatí investice do monotématicky zaměřeného kinosálu nebo divadelního sálu. Podobné služby v projektování a výstavbě multifunkčních kulturních prostor nabízí i integrátor AV MEDIA.

Milan Nygrýn ze společnosti Ticketware odprezentoval poslední verzi původního systému pro rezervace a prodej vstupenek Cinemaware, který se z původního pouze vstupenkového systému rozrostl do komplexního systému pro celkovou podporu práce v kině. Pro diváky je k dispozici webové rozhraní pro počítače, tablety i mobily s programem kina, databází filmů a rezervacemi i s online prodejem vstupenek. Kinař využije systém k programování kina, podávání hlášení o počtu diváků i nově k propojení se systémem pro catering, který bude nejnověji ze zákona povinen odvádět informace do elektronické evidence tržeb. I toto již systém Cinemaware umožňuje.

Jan Fiala z AV MEDIA opět připomněl kinařům potřebu uzavření servisních smluv. Servisní smlouva zaručuje po vypršení záruky řešení vzniklého problému nebo poruchy do určitého časového intervalu od nahlášení události. AV MEDIA nabízí tři typy servisních smluv, DCI Bronze, DCI Silver a DCI Gold s cenami od 12 do 50 tisíc korun bez DPH ročně. Cena nabízí zvýhodněnou cenu profilaxe nebo slevu 5%, resp. 10% na práci při zásahu v kině a podobné slevy i za pronájem náhradního projekčního setu v případě dlouhodobější odstávky původního. Bližší informace podá integrátor a každý kinař si jistě vykalkuluje, jaký tip servisní smlouvy bude pro něj ten nejvýhodnější.

Thomas Scheer ze společnosti MECHANISCHE WEBEREI BOHEMIA s.r.o., The Screenfactory, specializující se na dodávku projekčních pláten všech druhů představil portfolio své firmy. A pak i horkou novinku, plátno Polar 3D 1,7, určené pro 3D polarizační projekci s odrazivostí 1,7 gain a s pozorovacím úhlem 36º.

Na závěr druhého dne byl v předpremiéře odpromítán zmíněným laserovým projektorem Barco DP4K-60L nový český film Polednice. Po výborně sestříhaném traileru, který si nezadá s trailery na hollywoodské trháky, měla většina přítomných kinařů ze samotného filmu spíše rozpačité dojmy. A ty nezpůsobilo ani odlišné barevné podání filmu laserovým projektorem, se kterými nesouhlasil přítomný kameraman filmu. Nechci nyní film hanět a připravovat jej o potenciální diváky. Do oficiální premiéry filmu zbývají sice dva týdny, ale osobně bych se přimluvil ještě k návštěvě střižny a prokrácení zejména úvodních velmi zdlouhavých třiceti minut. Ztráta celkové stopáže z 90 na 85 minut ještě podle mě nic neznamenala a celkovému tempu vyprávění příběhu filmu by to mohlo jenom pomoci.

 

Autor: Ondřej Beck 

http://www.digitalnikino.cz/node/885


Autor: Kino Sebranice Publikováno 25. 2. 2016 14:22
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Cinema Czech 2016 - den první

Dnes proběhl první den avízovaného dvoudenního semináře Cinema Czech 2016. Na jeho programu byla celá řada prezentací technických novinek integrátorů, filmových novinek distributorů a také trochu optimismu ze strany Státního fondu kinematografie.  

Ta špetka optimismu spočívala v navýšení letošního celkového rozpočtu Státního fondu kinematografie poprvé přímo ze státního rozpočtu, jak přišel poreferovat předseda rady Fondu, Petr Vítek. Díky tomu bude hlavně posílena podpora tvorby a zejména programy, které si kladou za cíl zvýšit jinak dosti diskutabilní kvalitu české filmové tvorby. Na technický rozvoj kin je letos vyčleněna celková částka 10 miliónů korun. K vyhlášení výzvy dojde v průběhu měsíce dubna a výsledky budou známy v červenci. 

Technických prezentací se ujali zástupci čtyřech největších integrátorských společností v Česku, abecence: ALTEI, AV MEDIA, Dcinema a Xtreme Cinemas.

Hlavní technickou novinkou letošního roku byly laserové zdroje projekčního světla. Kromě firmy Sony, která razí obchodní strategii, že na laser je v kinech stále ještě brzy a nadále nabízí projektory s klasickými lampami, začínají nabízet svá řešení všichni tři zbylí výrobci, Barco, Christie a NEC.

Hlavní atrakcí letošního Cinema Czech byl nejvýkonnější 6P laserový projektor firmy Barco s označením DP4K-60L, který jsme si již popsali v článku z 5. února. Naleznete jej zde...

O možnosti rozšíření projektorů Barco z řady C pro menší sály modrým laserem s fosforovým filtrem jsme se již zmínili na naší facebookové stránce v lednu. Rozšíření projektorů DP2K-15C a DP2K-20C o laserový modul s chladící jednotkou vyjde velmi hrubým odhadem asi na půl miliónů korun. Rozšiřující kity s modrým laserem a fosforovým filtrem budou k dispozici i pro řady B a S. Z řady L s 6P laserem budou k dispozici čtyři modely. Kromě nejvyššího DP4K-60L ještě DP4K s označeními 45L, 30L a 22L. Vždy se v označení jedná o desítky tisíc ANSI lumenů maximální možné svítivosti.

Xenon_laser.jpg

Porovnání projekce z projektoru z xenonovou lampou Christie CP2000SB vlevo a laserovým Barco DP4K-60L vpravo.

NEC už představil své modely loni, kdy bylo možné vidět v provozu i první malý laserový projektor s modrou laserovou diodou a fosforovým filtrem NEC NC1100L. V nabídce pokračuje i letos a portfolio se rozšířilo o nový model NEC NC1201L s modrým laserem a modely NC1040L a NC1440L s externími RGB laserovými zdroji. 

O laserových zdrojích do budoucna informoval i Andras Schmid se společnosti Christie, která nabízí v současné době externí 6P lasery pro nejvyšší modely CP4230. Tyto jsou momentálně k dispozici pouze pro specializované sály Dolby Cinema. Do budoucna se ale počítá i s běžnými sály a s kity s modrým laserem pro malé projektory do modelu CP2220. U modelů CP2220 a CP2230 bude Christie konečně nabízet možnost rozšíření na 4K rozlišení.

Na Cinema Czech 2016 byly odprezentovány i 3D zvukové formáty pro kina. Jednak Stefan Tiefenbrunner a pavel Štverák opět představili jediný systém postavený na tzv. zvukových objektech, Dolby ATMOS, o kterém jsme již psali na našem e-zinu v několika dřívějších článcích. 

Krzysztof René z Barco EU představil rozšířený model Barco AuroMAX, u kterého nový zvukový procesor IOSONO dokáže DSP módy rozšířit původní Auro 11.1 záznam do více zvukových kanálů, což vytváří iluzi podobnou ATMOSu. Michal Smolárik ze společnosti Audiomaster CZ představil procesor Lexicon QLI 32, který používá DSP módy k vytvoření iluze až 32 kanálového zvukového formátu z původního záznamu 5.1 či 7.1. Osobně musím říct, že s těmito systémy, které upravují původní zvukový mix zvukového mistra daného filmu, mám větší problém, neboť se podle mě jedná o cílené zasahování do původního autorského díla. 

V rámci sekce inspirativní projekty se představily dva. Jednak velmi úspěšná renovace i s digitalizací v kině Polná, která se mého názoru velmi povedla a zmíněné město získalo špičkové kulturní zařízení dimenzované přesně na svoje potřeby.

Druhým projektem pak byla dostavba Multifunkčního Centra Hlinsko, v rámci které vznikly dva sály. Větší divadelní a menší kinosál. Oba mají odsouvací hlediště s elevací, aby mohl vzniknout prostor pro plesy nebo jiné kulturní akce vyžadující horizontální hlediště. Podle mého názoru ale potřeba univerzálnosti za každou cenu menší kinosál dost degradovala. Zejména velmi malým projekčním plátnem, které se ani nenachází přesně v ose samotného sálu, ale v ose vysouvacího hlediště, takže je nepřirozeně na levé straně přední stěny utopené v černých maskách. 

Zítra seminář pokračuje druhým dnem...

 

Autor: Ondřej Beck

http://www.digitalnikino.cz/node/884


Autor: Kino Sebranice Publikováno 25. 2. 2016 14:20
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář

Prodejní výstava soudobé zahraniční filmové literatury – připravujeme

film_a_lit.jpgV prostorách Knihovny NFA bude vystaveno na 100 titulů novinek současné zahraniční literatury z oboru filmu a oral history. Knihy bude možné si i zakoupit za výhodné ceny. Návštěvníci výstavy budou moci vybrat a doporučit tituly do fondu KNFA a ovlivnit jeho skladbu. Kdy? Do svých diářů si poznamenejte termín akce: středa 16/03/2016 od 10.00 do 17.30 a čtvrtek 17/03/2016 dopoledne od 9.00 do 12.00 hodin.


Autor: Kino Sebranice Publikováno 25. 2. 2016 14:18
Doposud nekomentováno.
Přidat komentář


rect4335-44.png

 

rect4335-44.png

 

 

rect4335-44.png

 

 

rect4335-44.png

Letní kino Sebranice - červenec 2016

rect4335-44.png

rect4335-44.pngDisdata.jpg

rect4335-44.pnglogo-capsa-bile-pozadi.png

rect4335-44.png

unnamed.png